Kalardur

Nowa ziemia i początek większego kontynentu, idealne miejsce, by rozbić tutaj swój obóz.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-08-26 22:16:45

Wielki Mistrz
Lider
Dołączył: 2015-08-25
Liczba postów: 5
Windows 7Chrome 44.0.2403.157

Atrybuty

Jedną z pierwszych rzeczy, zaraz po przeczytaniu tony tematów z regulaminami i mechaniką, jest zrobienie karty postaci. Masz już koncept na swoją postać / wioskę? Świetnie! Pozwól jednak że wcześniej przedstawię kilka zasad potrzebnych do stworzenia KP.
Najpierw warto zastanowić się nad mocnymi, jak również słabymi stronami bohatera. Czy będzie to zakuty po zęby wojownik dzierżący miecz większy od niego? A może potężny czarodziej który za pomocą śnieżycy i piorunów będzie siał spustoszenie na polu walki? Czy też sprytny łotrzyk który braki w sile będzie nadrabiał sprytem i oszustwami? Wszystko to zależy tylko od Ciebie!
Na początek przedstawię 5 podstawowych atrybutów które określają Twojego bohatera. Mowa tu o: sile, szybkości, wytrzymałości, percepcji i inteligencji.

Siła
Siła fizyczna Twojej postaci to jeden z najbardziej wyróżniających się cech. Czy będzie to wielki jak dąb mąż który samą rozpiętością ramion powodować będzie popłoch u swych wrogów? Czy raczej używający magi chudzielec, który ledwo co podniesie prawdziwy, żelazny miecz?

Szybkość
Ten atrybut z kolei określa niejako dwie rzeczy. Pierwsza z nich to szybkość poruszania się - czyli po prostu jak szybko biec umie Twoja postać. Druga to szybkość ruchu. To właśnie szybkość określa jak sprawnie wyjmiesz sztylet ukryty pod rękawem. Albo ile zajmie Ci wyciągnięcie kolejnej strzały z kołczanu. No i chyba najważniejsze - czy zdążysz zablokować atak przeciwnika i wyprowadzić kontrę nim ten znów zaatakuje?

Wytrzymałość
Warto zastanowić się też nad wytrzymałością Twojej postaci. Ten atrybut odpowiada bowiem za ilość ran które może ponieść nim padnie na ziemię nieprzytomna. Możesz stworzyć postać która tylko jęknie po utracie ręki, jednak wymagać to będzie naprawdę dużej wytrzymałości. Poza tym duża wytrzymałość pomaga znieść różnorakie nieprzyjemne efekty jak oparzenia, zmarznięcia czy… Mistyczny pocisk który jakiś mag wysłał prosto w Twój brzuch!

Percepcja
Percepcja odpowiada za celność ruchów wykonywanych przez Twoją postać. Jest niezwykle istotnym atrybutem dla wszelkiej maści strzelców i innych lubujących się w walce dystansowych herosów. Nie ważne czy chcesz strzelać z łuku, kuszy, czy rzucać nożami do celu - percepcja jest tu podstawą! Poza tym postacie o wysokiej percepcji będą mogły łatwiej unikać ciosów przeciwników, jako że odpowiednio wcześniej je zidentyfikują.

Inteligencja
Atrybut odpowiada w głównej mierze za zdolności magiczne bohatera. Do podstawowych czarów zaklinających Twoją broń nie będziesz może potrzebował jej szczególnie dużo, ale jeśli chcesz tworzyć olbrzymie tornada czy inferna to nauka takich czarów będzie zdecydowanie wymagała tęgiej głowy. Dodatkowo inteligentna postać łatwiej będzie zapamiętywała różne rzeczy napotkane na przygodzie - jak słowa w języku innej rasy czy różne szyfry. Atrybut ten pozwala też na szybsze rozwijanie się bohatera.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB 1.5.7

Darmowe Forum
fivenightatfreddysforum - neir-olga - noliveanime - liverpg - haszyk